Ads 468x60px

1 Nisan 2012 Pazar

Dovulen Kopekler ve Olu Ruhlar

Hamile kopegi doven cocuklarmis! Bir canliyi ve karnindaki yavrulari olduren, hatta etraftaki baska kopek yavrularini da ara ara ziyaret edip doven yine cocuklarmis! Haberlere "Vay merhamatsiz cocuklar, Vay muslumanliktan nasibini almamislar" diye yorumlar yapiliyor. Boyle vicdansizlik olur mu? Olur. Boyle vicdansizlik da olur, daha fazlasi da olur, olacak da...Cunku bu memlekette bu aralar ne olursa "Uc bes cocugun isi" denilip geciliyor. Bazen de cocuklar hapse atiliyor, hicbir psikolojik destek almadan, tam tersi cinsel ve psikolojik istismara maruz kalarak cezaevlerinde soluyorlar... Bence once "Vay merhametsizler" diyen Ahmet Efendiyi bir dinlemeli:
"Vay merhametsiz vay vicdansiz cocuklar... Cocuk dedigin boyle mi olmali ya? Vur kafasina al ekmegini olmali, ana-babasinin sozunden cikmamali, babanin vurdugu yer gul biter bir tane daha vur babacigim demeli, anne dayak yerken saygidan babasina dedesine agabeyine mudahale etmemeli. Hasa saygisizlik bizim kulturumuzde kabul gormez! Cocuk dedigin testiyi kirmadan okkali bir tokat yemeli ki kirmamayi ogrensin. E bu bizim cok ovundugumuz hocamizin fikrasinda bile var degil mi hehehehe , ogretmek lazim cocuklara  hocaefendiyi! Cocuk dedigin buyuklerin lafina karismamali. Yalniz ana-babasina atasina degil hocasina da karsi cikmamali. Biz oyle gorduk. Babam okula verirken dedi 'Hocam eti senin kemigi benim". ..Bizim parmak uclarimiz kanardi cetvelle vurulmaktan da sesimizi cikarmazdik hocamiza, gider elini oper af dilerdik. Biz hataliyiz biiiizz ah ah ogretemedik gelenek gorenegimizi cocugumuza. O kadar da dovdum,  kufur ettim, ahira kilitledim, ac biraktim zincire bile vurdum. Uslanmiyor cocuk! Nasil cocuklar bunlar ben anlamadim. Yeni nesil bunlar azizim. Biz boyle miydik ya? Ben sigara icerim ama sigaraya karsiyim. Gecen gun sigara icerken yakaladim essogluessegi! Soktum banyoya "Soyun ulan" dedim, bir dovdum bir dovdum. Akli basina gelsin diye.Bir daha icerken goreyim...
Gecen ayni seyi bizim emmoglu  Hasan da yapmis. O da az dayak yemediydi zamaninda dedemlerden. Onun durumu daha fena. Oglunu kari gibi kivirtirken gormus. Alti yasinda cocuk kivirtir mi hic? Kemerle dovmus valla. Kendisi de az kemer yemedi keratanin hehehe. Bizim dinimiz boyle pisliklere izin vermez. Televizyondan ogreniyorlar boyle kivirtmayi. Bizim toremiz gelenegimiz var efendim. Biz kizimizi circiplak sokaga salmayiz. Onaltisina geldi mi amcaogluyla evlenecek. Rahmetli babam ne adamdi, helal olsun. Bacaklarini kirardi ablamlarin etegi bir karis kisa olsun. E kizini dovmeyen dizini dover. Ben onun gibi olamadim. Bir guzel dovup terbiye edemedim cocuklarimi. Hep analari yuzunden. Onu da dovuyorum ama lanet kadin bana misin demiyor.
Ben var ya ben, o kopegi doven cocugu bir bulsam var ya, essek sudan gelinceye kadar...

Ahmet Efendi de Hasan Efendi de birer kurbandir bu meselede, en az oldurulen kopekler ve olduren cocuklar kadar. Siddet, kulturumuzun kilcal damarlarina kadar islemistir maalesef. Kulturel dayatmalar yetmiyormus gibi, televizyon, gazete, internet oyunlari da kan, olum, cinayet, adaletsizlik saciyor. Zaten  saglam olmayan yoz kulturel zemin, karacahil insanlarin yanlis yonlendirilmeleriyle percinleniyor. Egitim sistemi ve aile sistemi arasinda sikisan cocuk, toplumun curumus deger yargilariyla carpisip eriyip gidiyor.
Bir cocugun posasidir kopegi olduren. O cocuk aslinda oluden farksizdir. Kendi ruhunun acisini anlatmak ister her vicdansiz hareketinde. Duygu yoktur orada artik. Intikam istegi bile yoktur. Sadece bir bosluk vardir. Kendini kaybetme hali... Hasta bile degildir o cocugun ruhu, oludur.
Boyle cocuklarin aslinda fiziksel , cinsel , duygusal istismara maruz kaldigini ve davranislarinin temel nedeninin bu oldugunu sadece uzmanlar bilmesin artik. Acligin, yoksullugun cocuklarda siddet davranislarini arttirdigini, kendisine siddet uygulanmasa bile cevresinde bunu gozlemleyerek de siddet davranisinin ogrenildigini, evde silah bulunmasinin siddeti tetikledigini, evdeki stres faktorunun siddet egilimini arttirdigini herkes bilsin. Yalnizca bilgilenir, bilinclenirsek bu cocuklarin kopeklere yaptiklarinin olu ruhlarin bir yardim cagrisi oldugunu anlayabiliriz. Lutfen cocuklari oldurulmesine artik seyirci kalmayalim, kopeklerin de, insanligin da...



0 yorum:

Yorum Gönder